Otomotiv dünyasında yeni bir dönem başlıyor: Çay servisi yapabilen, sesinizi tanıyabilen ve müşteri deneyimini kişiselleştiren yapay zekâ destekli robot satış danışmanı Mornine, çok yakında İngiltere’de otomobil showroomlarında hizmete girebilir.
The Independent'te yer alan habere göre, Dünyaca ünlü otomobil üreticisi Chery, 23 Nisan’da Şanghay Otomobil Fuarı’nda tanıttığı robot satış temsilcisi “Mornine” ile showroom deneyimini tamamen değiştirmeye hazırlanıyor. Yapay zekâ ve makine öğrenmesiyle donatılan Mornine; müşterileri karşılıyor, araç tanıtımı yapıyor ve hatta çay-kahve servisiyle konukseverlik sunuyor.
Mornine Neler Yapabiliyor?
Ziyaretçilere showroom turu yaptırıyor
Sesli komutları ve jestleri algılıyor
Çay veya kahve hazırlayabiliyor
Kendi kendine öğreniyor ve kişisel tercihleri tanıyor
Ses ayrımı yaparak farklı müşterileri tanıyabiliyor
Bayi içi işlemlerde görev üstlenebiliyor
Chery yetkilileri, robotun ilk denemelerinin Malezya’daki showroomlarda gerçekleştirildiğini ve olumlu geri dönüşler alındığını belirtiyor. Şirketin İngiltere sözcüsü Ian Wallace, Mornine’in ileride ev kullanımı için de geliştirilebileceğini söylüyor:
“Mornine, yoğun showroom ortamlarında destek sağlayacak akıllı bir asistan. Müşteriyle iletişim kurabiliyor, soruları yanıtlayabiliyor ve misafirperverlik sergiliyor. Eğer evde kullanılacaksa, sizin sesinizi öğrenip neleri sevip sevmediğinizi bile anlayabilir.”
Robotik Evcil Hayvan: Argos da Tanıtıldı
Chery ayrıca fuarda yapay zekâ destekli robot köpek ‘Argos’u da görücüye çıkardı. Argos, özellikle gerçek evcil hayvan bakamayacak kişiler için arkadaşlık sağlayacak bir çözüm olarak geliştirildi.